I'm Telling You This.....

Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments

Loves of My Life

PitaPata Cat tickers PitaPata Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, February 18, 2011


Sedih, sakit hati, geram, kesian, nak nangis..!!! itu lah perasaan saya pagi tadi apabila saya terbaca lagi kisah penderaan bayi yang baru berusia 18 bulan!! Bayi tu bukan sahaja patah kedua-dua kaki, malah menderita pendarahan otak skali! 6 packs darah beku dikeluarkan dr otak die via tube yg ditebuk di kepala die. Rupanya die mula didera sejak usia die 6 bln lg..Ya Allahhhhhhhhh..…kenape lah ade lagi manusia yg perangai mcm SETAN jahanam nih???!! Hah??? Kenape??? Aku x paham betul lah!! Memang celaka la org2 yg suke mendera & menganiaya anak-anak kecil yg x tau ape2 lg ni..especially yg baby lg tuh..aduhhhh..sakitnye hati aku…mcm mne la mak die hadapi anak dia yg nyawa die 50-50 jer tuh..klu aku dh nk pengsan kot..boleh jadi giler!

Bayangkan lah kita elok2 hntar die kt rmh pengasuh dlm keadaan sihat walafiat…cukup mkn minum sume..xde patah riuk..tbe2 kita penat2 blk keje tu, dapat tau anak kita menderita sakit itu ini..patah sne patah sini…and sumenye gara2 pengasuh yg kita harapkan utk jaga die sepanjang ketiadaan kita pg mencari rezeki tuh…x ke luluh hati dibuatnye??? Harapkan pagar, pagar mkn padi!!! Hhiiihhh!!!

At first, aku nk turun ke kedai bawah ofis aku tu utk beli something to eat..mcm biasa, jeling2 la paper kt rak tu..skali tgk tajuk utama die: Bayi didera April 2010 masih dirawat – Sengsara Si Comel. Trs terbehenti aku kt situ..nak baca kt situ xde masa, trs grab..bwk naik atas..baca! Baru perenggan pertama sku baca paper tu, air mata aku dh mula bergenang…hati aku dh mula rasa sakit..perit…rasa marah membuak2 x hingat nih!!! Raba2 dlm drawer cari tisu…sambung blk baca..Allah..kesiannye die…rupenye dh lama die derita sakit kene dera tu..tp tu lah..di baby lg, mne la pandai nk mengadu, nk cakap spe buat die jd camtu…so, menangis je la die kt mak die dgn harapan mak die tau die tgh sakit dek patah peha & pendarahan dlm otak tuh….

Since aku sendiri yg dh bergelar ibu skg ni...perasaan kasih & sayang yg teramat terhadap kanak2 esp bayi ni membuatkan jiwa aku semakin sensitive & sangat2 halus serta mudah terguris bila terbaca kisah2 bayi didera dgn kejam nih..walaupun kanak2 tu bkn dr darah daging aku sendiri, walaupun kanak2 tu berlainan bangsa…x kira la die baby Chinese ke Indian ke..janji die tu berstatus kanak2 or bayi…klu didera sebegitu rupe, aku memang emo!! Please lah..!! makhluk2 yg suke mendera baby tu di mana letaknye perasaan die?? otak dh ade, tp akal mcm binatang! Ei, binatang pn tau sayangkan anak la! mmg sesuai la quote yg mengatakan “di dalam dunia haiwan tiada manusia, tetapi di dalam dunia manusia ada haiwan.”

To ibu kepada bayi yg menjadi mangsa dera yang kejam ini, Rina Abdul Halim…saya, Rina Ruzlan akan mendoakan kesihatan anak awak, Sheena Mohamad. Semoga dgn izin Allah, Sheena akan kembali pulih spt biasa..spt kanak2 normal yang lain. Doa juge supaya org yg bert/jawab terhadap penderitaan anak awak tu akan mendapat hukuman yg setimpal dgn perbuatannya! Amin..Amin..Ya Rabbalalamin…!


Note: Air mata saya masih lagi mengalir sehingga blog ini habis ditulis…(T_T)


Date: 18/02/2011

Time: 11.45AM

No comments: