I'm Telling You This.....

Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments

Loves of My Life

PitaPata Cat tickers PitaPata Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, June 25, 2013

Pengemis Pasar Malam


Went to pasar malam yesterday. Sedang mata melilau2 mencari makanan ape yg nk dibeli, ternampak plk sorg pengemis perempuan sorg ni dgn baby dia yg aku rasa baru je 2-3 bulan umur dia!!! Terus bulat, besar bijik mata hitam aku tgk dia bawak baby sebesar itu mengemis skali!! Lama jgk aku stare dia dgn perasaan x puas hati... 


Terus aku kuarkan duit utk derma kt dia...but at the same time nk bercakap sket dgn dia...bukan nk tunjuk bagus, tp aku mmg x blh tgk la baby bru 2-3 bulan tu terpaksa menanggung sama rasa panas, sesak dgn keadaan jerebu lg skg ni...ape yg mak dia ni pikir dlm kepala dia?? Masa aku dtg kt dia tu, baby tu tgh rengek2...ntah sbb panas ke nak susu ke ape tak tau lah...tp masa tu mak dia mmg tgh nk bancuh susu (dlm suasana yg sgt x selesa dan x bersih)....sambil aku letak duit dlm bekas dia tu, aku ckp skali dgn dia.."kenapa bawak baby skali ni?? tak kesian ke???" muka aku mmg serius hbs stock mmg x puas hati dgn dia...but she's seemed so blur....angguk tak, geleng pn tak...muka kosong xde respon pandang aku. 

Oh! at that moment aku assumed dia ni bukan indon ni..bajet2 mcm org Myanmar je ni...sbb dia mmg mcm x paham ape yg aku ckp...muka pn mcm cuak2...agknye dia ingat aku ni dr jabatan mne ntah dgn tag ofis aku x tanggal lg... tapi mmg kesian la kt baby tu...aku blah pn aku duk toleh2 lg kt dia...ape lah dosa baby tu..muka comel, rambut lebat...nmpk basah rambut belakang dia tu sbb berpeluh dek panas tu...aduhhh...rasa nk ambik je anak dia tu...tp apekan daya tu anak org...aku patah balik lalu dpn dia sbb nk balik...pandang dia lg...mak dia pn tunduk nmpk aku....mungkin dia tau maksud aku tu tadi cume dia x paham ape butir bahasa yg aku ckpkan kt dia.. 

Haih...semoga Allah melindungi anaknya drpd segala penyakit, kelaparan dan kesengsaraan...amin ya rabbal al-amin... 

1 comment:

Unknown said...

Hello Blogger!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)