I'm Telling You This.....

Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments

Loves of My Life

PitaPata Cat tickers PitaPata Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, May 22, 2009

Caren

New Pet : Caren

Oh yer....since my dad org pertama yg jumpe anak kucing tu dlm enjin kete die, so die lbh berhak menamakan anak kucing tu ikut suke hati die. so, my dad menamakan die sbg Caren...sempena nama kete bpk I - Kia Caren. huhu!!!

nampak I terus nk kuar...


She's grown up..dh pandai nk lari sana, lari sini....x moh dah duk diam dlm 'rumah' die....hari2 waktu pagi asyik nk bising jer nk kuar...penat mak i layan die...sebok nk bebas berlari kt dapur serta kt beranda luar dapur tu...feveret 'toys' die adalah penyapu & mop yang mak i slalu letak kt luar beranda tu utk menyapu serta mengemop lantai....ye la, dia kan single jer..xde adik badik yang lain...cian die! kebosanan...xde org nk layan..Chombi pn xnk kawan ngn die..sombong la Chombi ni...huh!!


Mlm tadi me and my hubby balik rmh parents I nk amik handbag Guess & kasut, nk pakai bawak gi Bandung this Saturday (baru la nak pakai since wat hantaran masa kawin aritu..huhu!). Sampai jer rmh parents I, bukak kasut, letak bag, salam+peluk+cium parents I sume, trs terjah ke sangkar Caren..."Hi! Caren! How are you??? Miss u la!!" even baru seminggu x jumpe, dah rindu sgt...nak tau sgt2 perkembangan die...ye la, my dad baru jumpe die last week, last skali I tgk die ahad lps,die xmoh mkn, susu pn x sesuai ngn die...takut gk klu2 die kiok ke kan...tp sib baik adik & mak i ade....they know how to take a gud care of a little kitten...esp my sis..die agak hantu kuceng gk selain menjadi hantu hamster...huhu!!

Die nmpk jer I menghampiri sangkar die, die pn mula la terkiak2 nk kuar....i pun kuarkan la die..trs senyap..nk main rupenye...I usik die, trs main terkam2, gigit2 tgn I nih...gigit2 manja gitu..lg pn gigi die halus lg...huhu...punye la leka gurau2 ngn die, x sedar mak i panggil suh mkn mlm...ajak my hubby skali...my hubby pn tgh leka ngn PSP die kt dpn...game bola la ape lg....time mkn pn sbk press2 up and down key PSP tuh! ish!!

Caren lak mak I lepaskan kejap main kt bawah kusi meja makan....maik terkam2 kaki I plk...uhuk!! janji ko x gigit kaki aku smpai berdarah dah la Caren! babab kang!! ni klu my frens yg alergik-gik kuceng nih..dh lama lipat kaki tak pun mencangkung atas kusi meja makan tuh...haha...
ZZZzzzzzz......!!!

buh-buy baby....love u...


Before left, I took some photos of Caren..sbg pengubat rindu di kala kebosanan nnt...dlm flight leh tgk2 gmbr die lg dlm camera I ni...hehe...after my mum tutup lampu dapur tu, die pn xde nk wat ape, dh gelap..trs tdo jer la....gud nite Caren..bye-bye baby....muah!!!

Below is my conversation wif my fren here...(we're using RealPopup for chit-chatting at the office)


Her : beb
Me : yeh?
Her : gue dgar bapak lu bwk ank kucing bwah keta dr kajang - branang.. so per citer anak kucing tu? mak lu bela ke?
Me : haah..bpk gue suh mak gue bela..ni mesti munn citer ni kan ?? uhuk!! bpk gue la blk kul 5 pg dr semenyih...pastu dlm perjalanan tu terdengar la suara anak kucing mengiau..mne lak dtg suara anak kucing pg2 buta ni..tu yg bpk gue pecut tu...ingatkan langsuir ke ape ke nk mengacau kan..takut gk org tua tu..pastu smpai dpn rmh pn duk mengiau lg..cari la dlm kete seat, bonet sume..pastu bukak2 enjin, die kt dlm tu! mengigil2 die kt situ..nmpk bpk gue lg kuat mengiau..ingat ibu die gknye..gigih nk melangkah tu bpk gue kata..takut gknye bunyik enjin lg..pns lg..tp peliknya die x lak melecur ke, patah ke kene kipas enjin ke...pastu sebanyak2 bumper yg bpk gue lalu tu, x lak jatuh die...mmg die pnajang umur btl la...tu yg bpk gue suh gk mak gue bela tu..betina kaler kelabu belang..muka mmg muka pmpuan...die menetek lg tu tp ibu die xde..x pandai lg minum dlm piring...puting kecik pn xde..gue celup2 susu tu kt jari pastu die isap2 jilat2 camtu jer..kesian beb!
Her : suh jer mak lu bela...ner tau ada hikmah ker...lu penah tgok tk jajan botol susu? hmp....nntila gue tgok kt kedai kt umah gue tu..rsa mcm ada...gue cari yg puting lmbut skit...pehtu lu tebukla lobang kt puting tu...blik kang gue try survey...lu balik branang bila?
Me : mggu lg satu..lps blk dr bandung ni...haa..klu ade elok gk tu...
Her : hmp...harap² dia ok la menjelang ke minggu lu balik nnti...klu ada nnti botol tu sok gue bawak.
Me : tu la..adik gue ade, die leh tgkkan..die yg rajin bersihkan taik die sume...berak cair jer die..sbb minum susu tepung tu ke ape tatau la...
Her : susu apa lu bg?
Me : susu tepung anlene (kuatkan tulang)..uhuk!! dh rmh tu xde bdk kecik..susu org tua la kasi..mula2 kasi susu pekat F&N tu bancuh ngn air suam2 kuku la...mula2 die xnk, pastu gue calit sket kt mulut die, die terkulat2 jp, pastu trs nk..lpr sgt gknye mse tu kot...
Her : hahaha...hanjj...bg susu anlene lu ingat dia tu Datuk michell yeoh ke...susu tu yg buat dia berak cair... dulu kucing² kt umah gue gue bg susu khas tuk kucing nyer tau...pun berak cair inikan plak anlene tu..huh!
Me : haha..nk wat cne..emergency mse tuh...kasi jer la ape yg ptt..mak gue lg best, siap gigih blender ikan bilis ngn nasi..apekah?? huhu..ape nama susu khas kucing tuh?

Her : chait...tp susu kucing tu gue penah bg kt kucing gue..cirit birit gak... abih 1 umah...langsung buang camtu jer...(tp tktau la klu sbb susu murah ke kan...) lu try la beli susu baby 3bln kebawah..bli yg kecik sudah...bancuh jgn bnyk sgt ltak susu tu...pekat sgt pun leh cerit gak..banch lite² jer..ikut arahan kt tin tu...hehehe
Me : huh..ikut arahan kt tin tu utk anak org...mne sme ngn anak kucing punye kapasiti...klu ade arahan utk anak kucing kt bwh tu..pasti laku utk anak2 kucing terbuang...uhuk!! nk kene tanye la org2 SPCA ni..tips2 utk kasi minum anak kucing yg masih menetek lg...hinks!
Her : yerla...lu kurangkanla kuantiti nya.. cnth klu kt tin tu 2sudu susu=2ml air..lu kurangkan 1sudu...lebih kurang cmtu jer...pada lu bg susu anlene tu...kang jg besi lak tulang dia...hehehe
Me : dia kan kucing ajaib...uhuk!! tu la nnt gue beli la susu tepung baby paket kecik tu..lu tolong cari puting kecik tu klu jumpe..gue byr kt lu blk nnt...
Her : tkyah byr² de...baper sen sgt... nntila gue tgok kt kdai umah ...
Me : ouh...tengkiu..tengkiu..nnt kot2 lu lak jumpe anak kucing sesat, lu leh pakai blk yg ado tu..
Her : tkde maknanya...cuma klu lu dpt keajaiban dr kucing tu nnti jgn lupa gue sudah...ekekekeke
Me : ahaks..akan ku kabarkan jika ada nnt...hinks!

1 comment:

... said...

cantek bekas tahi dia..bakul rotan lg..uhuk2