I'm Telling You This.....

Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments

Loves of My Life

PitaPata Cat tickers PitaPata Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Saturday, September 19, 2009

I'm Pregnant!!!!

Kuala Lumpur : Tanggal 16 September 2009, Rabu sekitar jam 9.30 pagi, aku mula mendapat berita paling gembira yang pernah ku peroleh! Apakah dia? Sila baca rentetan kisah ini dulu.......

Pada tarikh yang sama, pukul 7.00am aku bgn mcm biasa nak pg keje la...masuk dlm bathroom...'buang' itu ini, gosok gigi, cuci muka sume..tetiba tekak rasa loya ya amat! dan sejurus selepas itu, keluar la segala 'harta karun' yang ku simpan dlm perut ini semalaman gamaknya....aisshh!! aku paling benci vomit!! pastu aku teringat yg malam tadi mse bukak poser aku mmg makan sakan sket...dah la makan nasi kukus ayam dara besar, belasah plk satay bape cucuk pn aku tatau....so, aku assumed that aku ni kene food poisoning kerh?? argghh..leceh la!

Ikutkan hati mmg rasa nak MC hari tu..tp x boleh...sbb sehari sebelum tu aku dah EL half day (emergency leave - bg yg tatau EL tu ape..hiks!). kang ape lak kata boss cuti & mc sederet nih?? tamau la rekod aku nmpk burok sgt...segan lak aku ngn boss aku tuh...tp ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari...time nk turun tangga pg ke car park aku vomit lg!! My hubby was like...hah?? npe nih?? aku ckp la sakit perot..food poisoning kot...then, sesampai di ofis juger vomit lg...haih!! lalu aku tak tahan lg, trs jumper doktor panel MAA yg berada di tingkat 12 tu jer..

Aku : Doc, I muntah2 la td...byk kali dah..I x larat dh ni...
Doc : Ok, when is your last period? (tu dia soklan pertama die!)
Aku : Ermss...about 10/08/09 last month la doctor.
Doc : Hmm...sudah seminggu lewat ni...Ok, ade rasa sakit dekat breast tak?
Aku : Ada la jugak mggu lps ade rasa sakit sket tp sebelah jer...
Doc : Ok, sila pg amik botol urine kat petugas depan sne and u go to pee...kita nk buat urine test untuk you, yer..


Setelah aku pg "pee", letak urine bottle tu dlm kotak yang yg disediakan, and petugas tu suh aku tggu jap...Then,

Doc : Salfarina, mari sini....
Aku : Yes doctor?
Doc : I need to tell u this, (sambil menunjukkan separuh pregnant test kit itu kpd ku..dan pandang tepat ke arah muka ku)
Aku : What is it doc?
Doc : Congratulations! It's positive! You PREGNANT!!!
Aku : OMG!!! Alhamdulillah!!


Disebabkan keterujaanku yg teramat, habis sume ku khabar kan berita ini ke seantero dunia! hahahah!!! of coz la the first person yang tau pasal benda ni adalah my hubby!!! He was like tersengih2 and mcm x percaya, x reti nak duduk ke nak berdiri ke bila aku tunjukkan pregnant test kit ni kt die and aku bgtau die yg doctor mengesahkan aku sudah pregnant for 5 weeks!! Haha!! Terima kasih dan syukran kepada Allah s.w.t...kerana telah memakbulkan doaku di bulan Ramadhan yang mulia ini..Amin!

Nota kuku kaki : Dijangka aku akan deliver baby ini pada 17/05/2010 (might be 2-3 weeks earlier than that).