I'm Telling You This.....

Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments Girls Myspace Comments

Loves of My Life

PitaPata Cat tickers PitaPata Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday, October 2, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2009

Yeah...I know, sudah agak terlambat untuk I mengucapkan Salam Lebaran kepada semua kerana mggu ini sudah masuk mggu ke-2 bulan Syawal umat Islam seluruh dunia meraikan hari raya yang berbahagia ini...huhu!!! Mggu ini juge sudah masuk mggu ke-7 sye hamil..hehe!! Syukur alhamdulillah.

Tapi di celah2 kemeriahan beraya bersama family and hubby tercinta ni, I plk duk sebok melayan 'kerenah' diri yang sering vomit tanpa henti sepanjang seminggu cuti beraya nih!! aduh! Raya pertama jer die udah wat pangai....vomit dr bgn tido smpai ler ke tghari! Asal turun kete jer vomit, asal turun kete jer vomit! aiihh..letih dh la badan ni ha....baru la ku tahu betapa seksanya wanita2 yg terlebih dahulu menjadi ibu tu, menanggung sume nih...tapi ade yg lucky, xde rasa pape pon...and ade yang husband die yg muntah2 serta pening! sia tampal koyok! cne?? sian...

Buat pertama kalinya juge, aku tidak usik langsung rendang raya ni baik rendang daging mahupun ayam! kembang tekak!! sume benda yg aku nk mkn juge, hbs 'dikeluarkan' semula..smpai pd satu thp tu aku sgt takut nk mkn!! melainkan teguk plain water sjer...sedih! mostly people lak serve air gas kt rmh2 dorg sempena hari raya ni..senang,tuang jer..xyah nk kacau2 buat air...aku puler, tiada pilihan lain melainkan minum air putih tu jer la..unless klu ade org yg serve air sirap, ari oren cordial or Ribena ke mcm Maria Tunku Sabri tuh....tu pn xleh byk2 minum sbb takut diabetes nnt...haih!! kuih tart pn mkn seketul dua jerk..tapi pada raya ke-3 pula, tetiba aku teringin nk menjamah double cheese burger kt McD....sedap jer aku mkn kenyang2..xde plk nk muntah blk mcm slalu..! baby suke cheese burger yer??? huhu!! ade la dlm 1 setengah bijik aku telan (aku sebat laki aku punye burger skali!)..and aku juger lbh byk mkn buah magga drpd kuih raya....

Neway, since this is my first time beraya bersama hubby tercinta, sesi bersalaman dgnnya juge tdk ketinggalan..kengkonon xmoh nanges2..last2 gagal jgk! my hubby pn sengih jer tgk aku dah start teresak2 & tersekat2 ckp nak mintak mahap! aiseh!! This year mula beraya kt my parents' house dulu..raya ke-4 bru pulang ke rmh mertua. Next year rotate la plk...with our new baby..insyaAllah....

Me & Hubby (bertemakan biru muda thn ni)

Our sisters..3 ketul jerk..

Abah & Mak ngn anak angkat die..Jiji

The Family (Abah always nak pakai kaler lain dr kitorg tau...!)

Otw nak pegi beraya la neh....Raya Pertama

No comments: